Ulf Harbo

Jeg stiller op som repræsentant for landdistrikterne, arbejderklassen, syge, handicappede og udsatte.
Men først og fremmest stiller jeg op som repræsentant for de mange i enhedslisten som mener kvinders safe spaces skal beskyttes og kun biologiske kvinder er kvinder og at man ikke kan være født i den forkerte krop og at den kønsbekræftende behandling af børn ned til 2 år skader mere end den gavner fordi den forstærker stereotype kønsroller og leder børn og unge mod invasive, risikofyldte, eksperimentelle og dyre sundhedsbehandlinger.
Kønsidentitet er flydende og ikke den samme for altid, hvilket kan ses af at de fleste 84% efter endt pubertet som 18-19 årige stopper med at identificerer sig som det køn de ikke er.
Vi skal lytte til de børn og unge som fortryder og fejlagtigt troede de var transkønnede og nu står tilbage med øedelagte kroppe og uden muligheden for at få børn pga. beslutninger de tog ud fra følelser som ændrede sig.
Vi er et rummeligt parti og at der skal være plads til forskellige holdninger.
Se Affirmation Generation eller hør mine tanker i denne podcast om problemerne med at gøre op med at der er 2 biologiske køn og ideen om at man er det køn man selv identificerer sig som og at alle skal bekræfte børn fra de er 2 år gamle i deres kønsidentitet for ellers risikerer vi mistrivsel og i sidste ende selvmord blandt transkønnede.

Køn: Non-binær/andet
Afdeling: Norddjurs
Uddannelse: Bachelor i idræt og meritlærer
Beskæftigelse: Friskolelærer og kommunalbestyrelsesmedlem