Nana Højlund

Enhedslisten skal være til stede i Europa-Parlamentet, vi skal gøre vores indflydelse gældende og benytte os af muligheden for at gøre Europa rødt og grønt.

Vores grønne dagsorden skal ingens øre gå forbi, vi skal blive ved med at insistere på, at vi kan udrette mere samt, vi kan være mere ambitiøse end de allerede fremsatte klimamål, det kan gøres bedre, det handler om prioritering og den skal vi have ændret!

Min vision er at gøre en forskel, til det bedre, i denne verden og jeg ved, at når det kommer til EU så laves der love, som har store konsekvenser for Danmark og danske lønmodtagere. Der er lavet love om mindsteløn, som regeringen og fagbevægelsen fortsat kæmper imod, men hvis det sker at Danmark skal indføre dette, så kan vi i Danmark opleve working poor meget snart. Finanspagten som blev vedtaget i 2012, har til dato stor indvirkning på det danske velfærdssamfund da den foreskriver, at der skal være overskud eller balance i de offentlige finanser.

For det danske velfærdssamfund og for ligestilling, da ser jeg, at vi arbejder for, at det sociale sikkerhedsnet bliver mere finmasket i Danmark ved hjælp af vores indflydelse i EU, men det, der kan løses i Danmark uden EU’s indblanding, skal løses i Danmark.
Derfor er det vigtigt, at der er en rødgrøn arbejder stemme nede i parlamentet.

Jeg er Nana, jeg er fra Randers og jeg er til dagligt, afdelingsnæstformand i FOA Randers og jeg vil gøre en forskel i Europa.

Køn: Kvinde
Afdeling: Randers