Louis Jacobsen

Jeg stiller op som spidskandidat for enhedslisten fordi vi står i en situation hvor det ganske enkelt går den forkerte vej for arbejderklassen. De sidste par år har budt på en inflation der har udhulet det vi havde hevet hjem på lønnen efter finanskrisen. Når basale ting som fødevare og brændstof i den grad fordyres er det de små indkomster der rammes hårdest. pendlere for hvem den lange transport er forudsætningen for en indtægt må nærmest sætte penge til for noget så basalt som at passe deres ting. Svaret fra skiftende flertal i folketinget har været klart. Ringere dagpenge, senere pension og senest har arbejdstiden skulle hæves. Vi må blot konstaterer at mens nogen få bliver rige som aldrig før, så sendes regningen belejligt til arbejderklassen. Det skal vi selvfølgelig stå i skarp opposition til i Enhedslisten. Politisk har vi nu en mulighed for at være dem der levere et klart modsvar. Det kræver skarp klasse analyse og en prioritering af de her problemstillinger hvis vi skal fremstå som reelt alternativ til den førte politik. Det vil jeg gerne bidrage til. Jeg har arbejdet i Murerfaget i lige over 20 år og været fagforeningsaktivist de fleste af de år. Jeg er far til tre, tillidsmand og har været aktiv i vores parti de sidste små otte år både i lokalafdeling, Hovedbestyrelsen og som folketingskandidat ved de to seneste valg.

Køn: Mand
Afdeling: Blågård