Lisbeth Torfing

Den nye regering har på kort tid vist, hvor vigtigt det er at holde fast i, at Enhedslisten er venstrefløj i egen ret. Vores politik er både rigtig og nødvendig, og vores holdninger deles på mange områder af en stor del af befolkningen.
Som kommunalpolitiker har jeg erfaring med, hvordan politik fra Christiansborg virker, når den når ud til konkrete mennesker. Jeg bor ved Horsens, som er en klassisk arbejderby. Her er der mange, der mærker regeringens menneskefjendske politik med højere pensionsalder, svækkelse af vilkårene for nedslidte og nu en stjålet fridag for alle. Vreden mod regeringen er stor, men alt for mange kender ikke Enhedslistens politik og ser os ikke som deres parti. Det vil jeg gerne være med til ændre.
Vi skal tale den brede befolknings sprog og vise, at det ikke er en kamp mellem erhvervsuddannelser og universiteter, mellem hovedstad og provins eller mellem flygtninge og udsatte danskere. Kampen handler om at styrke velfærden for alle eller svække den – og at sørge for at landets rigeste bidrager retfærdigt til det samfund, der har skabt deres rigdom.
Jeg arbejder kommunalpolitisk med børn, skole, uddannelse, beskæftigelse, ældre, handicapområdet, såkaldte ”udsatte boligområder”, kultur, bæredygtighed, natur og klima.

Køn: Kvinde
Alder: 35