Christine Lundgaard

Vi har kort tid tilbage til den grønne omstilling og derfor stiller jeg op. Selv om vores statsminister siger hun er blevet grøn, bygges der stadig kulsorte motorveje med fiflede CO2-aftryk og svinefabrikkerne udvider. Hybridbiler på sort strøm får statsstøtte og vi har ingen CO2-skat. Krisen handler også om et opgør med den lokale og globale ulighed, det blinde fokus på vækst og en lille overklasses enorme overforbrug.
Til daglig arbejder jeg med organisering i FOA, for ligeløn og ordentlige vilkår for frontpersonalet i vores velfærd og for en socialt retfærdig bro til den grønne fremtid. Der er hårde kampe for vores velfærd forude og det er vigtigt vi får alle med der står med håret i postkassen til hverdag. Det gælder folk fra alle samfundslag, folk fra land og by, og uanset hvor i verden du har rødder.
Jeg kan bidrage til arbejdet i folketinget med internationalt udsyn og mange års arbejde med langsigtede alternativer til krig og oprustning. Jeg har stor erfaring med at bringe folk sammen, få flere med og få samarbejde op at stå. Det har vi brug for både på Christiansborg, internt i partiet og når vi bygger alliancer med bevægelser omkring os - herhjemme og rundt om i verden. Vi skal holde fast i en grundig fælles analyse. Alle små skridt på vejen mod forandring tæller, men vi må ikke tabe de større mål og modsætninger af syne.
Jeg er 47 år og bor sammen med min mand og tre børn. Jeg er med i Københavnsbestyrelsen, min afdelingsbestyrelse og det internationale arbejde.

Køn: Kvinde
Alder: 47