Bruno Jerup

Vi står i en speciel situation. Vi var de loyale støtter til Mette Frederiksen under den sidste valgkamp. Vi brugte tiden på, at fremhæve de gode ting, der kom ud af, at lave et forståelsespapir. Det mener jeg stadig, der kom mange gode ting ud af. Men socialdemokrater er kun, hvad de er. Magten betyder mere end indhold. Det er vigtigt i vores fremtidige arbejde med dem. Jeg udelukker ikke, at vi kan lave et fremtidigt samarbejde med dem eller, at vi kan lave et forståelsespapir, men deres nuværende handling gør det meget svært for mig, at pege på en "Mette Frederiksen" som forhandlingsleder efter næste valg. Vi kommer mere og mere til, at stå som venstrefløj i egen ret og retning. Jeg er enig med Søren Egge Rasmussen i at SF er spild af venstrefløj når de ikke kan lægge stemmer til en folkeafstemning om et af de vigtigste spørgsmål. Den grønne dagsorden skal stå øverst på vores stemmeseddel, men vi skal også være dem der forbinder den grønne og den røde dagsorden. Det vil være meget uklogt, at lukket blikket for de forhold, der er rundt omkring i verden på den sociale og grønne dagsorden. I en verden med krig skal vi være den stemme der taler for ikke krig.

Køn: Mand
Afdeling: Næstved