Anne Hegelund

Jeg har været Århus Vests kandidat tre folketingsvalg i streg, de sidste to som spids i Østjylland. Jeg vil gøre mit bedste for at sprede det rød/grønne budskab endnu engang: Vores samfund kan skrues helt anderledes og mere retfærdig sammen og det er vi nødt til for at overleve her på jorden. Enhedslisten skal være den samlende kraft længst til venstre. Et klart alternativ til kulsort, flygtningefjendsk, statsracistisk, krigerisk og velfærdsafviklende politik. Så folk nemt kan kende forskel på os, SF's principløshed og socialdemokraternes højredrejning. Regeringen prøver for alvor at få skovlen under solidariteten, og grave endnu større huller i vores fælles sikkerhedsnet, så retssikkerheden fuldstændig smuldrer her i landet. Vi sætter spot på, hvor urealistiske deres svar på velfærds- og klimaspørgsmålet er. Hvorfor idéen om grøn vækst er en umulighed - og hvordan blå økonomisk politik skaber endnu mere ulighed. Vi står fast på, at ingen skal leve i fattigdom, alle skal have råd til et hjem - og de rigeste, der tjener penge på forurening, de skal betale for den grønne omstilling. Forsvarer vores almene boliger og står i vejen for klimaskadelig infrastruktur. Insisterer på, at naturen behandles med respekt. Det samme gælder mennesker, også syge, arbejdsløse - og os der stresser for uligeløn. Vi fortsætter kampen for, at alle kan få et godt liv frit for undertrykkelse over alt på kloden. Lytter til bevægelsen og tør stille skarpere krav end dem. Siger hvad vi mener, gør hvad vi siger!

Køn: Kvinde
Alder: 34