Årsmødet 2024

Enhedslistens årsmøde 4. – 5. maj 2024

Nu er det snart tid til årsmøde i Enhedslisten – og du har muligheden for at være med.

Årsmødet 2024 ligger i år i weekenden den 4. – 5. maj og afholdes digitalt. Yderligere information om de praktiske omstændigheder og muligheder i denne forbindelse følger snarest.

Her på siden finder du information om deltagelse på årsmødet samt deadlines for opstillinger og forslag til årsmødet.

Deltag i årsmødet

Enhedslistens lokalafdelinger har i perioden 1. marts til 1. april 2024 afholdt delegeretvalgsmøder, hvor delegerede og suppleanter er blevet valgt. Hvis du ikke er valgt som delegeret eller suppleant i din afdeling kan du stadig følge med i mødet, hvis du er medlem af Enhedslisten. Det vil nemlig blive livestreamet for alle medlemmer ligesom det plejer. Nærmere info følger.

Forslag til årsmødet

Så har vi fået samlet alle hovedforslag, indkomne forslag og forslag til vedtægtsændringer til årsmødet 2024. Deadline for indsending af forslag til årsmødet var den 23. februar kl. 12.00. Forslagene er samlet i version 1 af årsmødehæftet, som er udsendt til alle medlemmer pr. e-mail. Hæftet kan desuden findes her under fanen ‘Dokumenter, når man er logget på mit.enhedslisten.dk.

Årsmødehæfter udkommer udelukkende digitalt. Version 1 bliver sendt med mail til alle medlemmer og lagt på Mit Enhedslisten. Version 2 og 3 bliver sendt med mail til delegerede og suppleanter og lagt på Mit Enhedslisten.

Ændringsforslag

Så har vi fået samlet alle ændringsforslag til hovedforslag, indkomne forslag og forslag til vedtægtsændringer til årsmødet 2024. Deadline for indsending af ændringsforslag til årsmødet var den 2. april  kl. 12.00. Forslagene bliver samlet 2 af årsmødehæftet, som udsendes til alle delegerede og suppleanter den 9. april 2024. Hæftet kan desuden findes her under fanen ‘Dokumenter, når man er logget på mit.enhedslisten.dk.

Du kan stille ændringsforslag til dagsorden og forretningsorden via denne formular indtil den 26. april kl.12.00.

Disse ændringsforslag udgives sammen med de sidste årsmødepapirer i version 3 af årsmødehæftet, som sendes digitalt til delegerede og suppleanter vil være tilgængeligt på mit.enhedslisten.dk  den 2. maj 2024.

Deadline for opstillinger

Der var deadline for opstilling til til Enhedslistens hovedbestyrelse, til Enhedslistens vedtægtsnævn, til Enhedslistens Ligebehandlingskomité, som intern revisor i Enhedslisten og til Rød Fonds bestyrelse den 20 marts kl. 12.00. De opstillede vil fremgå af  version 2 årsmødehæftet.

Da der ikke var opstillet nok til at udfylde de 5 pladser der skal besættes i Rød Fods bestyrelse, deadline for at opstille til den, forlænget til den 26. april kl. 12.00.

Du kan stille op via dette skema:

Opstillingsskema til Rød fonds bestyrelse

Frister for Enhedslistens årsmøde 2024

★ 15. februar kl. 12.00: Frist for opstilling til urafstemning om spidskandidater til folketingsvalget

★ 23. februar kl. 12.00: Frist for indsendelse af forslag

★ 1. marts: Årsmødehæfte version 1 udkommer

★ 1. marts – 15. marts: Elektronisk vejledende urafstemning for Enhedslistens medlemmer om spidskandidater til folketingsvalget

★ 1. marts – 1. april: Periode med delegeretvalg i afdelingerne

★ 20. marts kl. 12.00: Deadline for opstilling til Hovedbestyrelsen, Ligebehandlingskomitéen, Rød Fond (frist forlænget til den 26. april kl. 12.00), Vedtægtsnævn og Intern Revisor (frist forlænget til den 2. april kl. 12.000)

★ 2. april kl. 12.00: Frist for tilmelding af delegerede, suppleanter og ekstrasuppleanter

★ 2. april kl. 12.00: Frist for ændringsforslag til hovedforslag, indkomne forslag og vedtægtsændringsforslag

★ 9. april: Årsmødehæfte version 2 udkommer

★ 26. april kl. 12.00: Frist for ændringsforslag til dagsorden og forretningsorden samt frist for kandidatudvalgenes forslag til kandidatlister (spidskandidater til folketingsvalg)

★ 2. maj: Årsmødehæfte version 3 udkommer

★ 4. maj kl. 8.00: Frist for at opretholde ændringsforslag, som er ind- eller omarbejdede af Hovedbestyrelsen eller som Hovedbestyrelsen indstiller til ikke at behandle.

★ 4. maj kl. 12.00: Frist for alternative forslag til kandidatlister (spidskandidater til folketingsvalg)

★ 4.maj – 5. maj: Årsmøde 2024

Har du spørgsmål til årsmødet, kan du skrive til [email protected].