Webdesigner til Enhedslistens landskontor (Barselsvikariat)

Har du erfaring med at drive og optimere hjemmesider og brænder du for politisk kommunikation?

Enhedslistens landskontor søger en engageret og struktureret kollega til vores organisations- og kampagneteam, som i en barselsperiode skal være med til at styrke og optimere vores hjemmeside. Stillingen er et barselsvikariat på 32 timer/ugen fra 1. januar til 31. oktober 2025.

Som webdesigner vil du få en central rolle i at sikre, at Enhedslistens politiske og organisatoriske budskaber når ud til Enhedslistens medlemmer. I samarbejde med kollegaer er du ansvarlig for at sikre, at vores hjemmesider altid er opdateret, brugervenlige og reflekterer partiets aktuelle organisatoriske prioriteter.

Eksempler på ansvarsområder og arbejdsopgaver:

  • Optimering af Enhedslistens hjemmeside: Sørge for løbende opdatering og forbedring af Enhedslistens interne hjemmesiders funktionalitet, design og indhold, så den bedst muligt understøtter Enhedslistens politik, arbejde og kampagner.
  • Indholdsskabelse: Udarbejde og designe indhold til både hjemmeside og sociale medier, herunder tekster, billeder og videoer.
  • Analyse: Arbejde med løbende analyse af trafik og brugeradfærd for at forbedre synligheden og effektiviteten af vores digitale tilstedeværelse.
  • Tæt samarbejde med organisations- og kampagneteamet: Indgå og understøtte teamets arbejde vedrørende hjemmeside, kampagner og organisatoriske indsatser.
  • Samarbejde med organisationens frivillige: Understøtte afdelingers og udvalgs arbejde med lokale hjemmesider.

Kvalifikationer:

  • Erfaring med hjemmesideoptimering: Gerne erfaring med WordPress og en stærk forståelse for brugervenlighed og webdesign.
  • Stærk æstetisk sans: Erfaring med kreativt design og udvikling af online materiale.
  • Gode kommunikationsevner: Stærke skriftlige og mundtlige kommunikationsevner samt evnen til at formidle budskaber klart og præcist.
  • Organisatorisk og politisk forståelse og engagement: Interesse for organisatorisk arbejde og lyst til at arbejde i en politisk og interessebåret organisation.
  • Selvstændighed og samarbejdsevne: Evne til at arbejde selvstændigt, samtidig med at du kan samarbejde effektivt i et team.

Vi tilbyder:

  • En spændende stilling på 32 timer om ugen med stor indflydelse på din arbejdsdag.
  • En inspirerende arbejdsplads med mange forskellige fagligheder samlet et sted.
  • Fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejde når det giver mening i forhold til opgaverne.
  • En arbejdsplads med stor medbestemmelse og store krav til selvstændighed

Stillingen refererer til landskontorets sekretariatsleder og du bliver en del af en arbejdsplads med ca. 13 ansatte og et kampagne- og organisationsteam på syv. Arbejdet udføres fra landskontoret på Christiansborg.

Du bliver den eneste ansatte med denne specifikke faglighed, men der er god mulighed for sparring i dit team.

Som ansat på Enhedslistens landskontor indgår man i et forpligtende, kollegialt fællesskab, hvor alle ansatte forventes at bidrage til ejerskabsfølelsen og sammenholdet på arbejdspladsen. Særligt i de enkelte teams forventes det, at alle ansatte forpligter sig til  at få disse til at fungere gennem samarbejde og vidensdeling.

Ved akutte og særlige arbejdsopgaver såsom valgkampe og årsmøder, der kræver det samlede landskontors koordinerede indsats, skal den  ansatte forvente, at alle andre opgaver og projekter midlertidigt kan  tilsidesættes under hensyn til løsningen af disse særlige opgaver.

Alle ansatte har samme løn og arbejdsvilkår og vores enhedsløn er p.t. 33.590,39 kr. for 32 timer. Dertil kommer en frivalgsordning på 9 %. Det betyder at den samlede månedsløn er 36.613,53 kr. Enhedslisten har en pensionsordning, der følger CO-Industris overenskomst, hvilket p.t. betyder 10%/ 2%. Det forudsættes, at du ved ansættelsen er eller bliver medlem af Enhedslisten.

Der lægges i ansættelsespolitikken vægt på at fremme ligestilling i forhold til køn og etniske grupper, ligesom Enhedslisten giver fortrinsret til jobsamtale til ansøgere med funktionsnedsættelse. Det betyder at, hvis der blandt de bedst kvalificerede er personer med funktionsnedsættelse, skal vedkommende indkaldes til en samtale.

Ansøgning og kontakt:

CV, ansøgning og portfolio med eksempler på tidligere arbejde ( f.eks. links til hjemmesider) sendes til [email protected] senest d. 12. november 2024 kl. 12.00. Samtaler bliver afholdt i uge 48.

Er du interesseret i stillingen, eller har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Charlotte Broe på 61625749 eller [email protected].

Tiltrædelse: 1. januar 2025.