Hjemmesider på Enhedslistens platform

Det er muligt for alle afdelinger og udvalg at få en hjemmeside på Enhedslistens platform. Opsætningsprogrammet, som platformen er lavet i (CMS-systemet) hedder WordPress og har overtaget det gamle CMS-system (Drupal) fra 2017, fordi Drupal ikke længere bliver opdateret. Derfor skal alle afdelinger, som har en hjemmeside i Enhedslistens regi være overflyttet til det nye system inden udgangen af 2018. Vi holder løbende kurser i brugen af hjemmesiden, så hold øje med kalenderen, eller send en mail til [email protected] for mere information.

Her kan du finde vejledninger til, hvordan du sætter den nye hjemmeside op, og hvordan du lægger nyheder og kalenderopslag på hjemmesiden.

Ny hjemmeside

Hvis du starter helt fra bunden, skal du læse videre her, men hvis I allerede har en side i det nye system, kan du springe dette afsnit over.

Hvor starter man?

Du starter ved at sende en mail til [email protected], hvor du skriver hvilken afdeling eller udvalg, du skal oprette en hjemmeside til.

Der er to muligheder herfra. Du kan starte helt fra bunden, hvor du selv bygger siden op med forskellige byggeklodser, eller du kan få en grundskabelon, som indeholder de mest gængse afdelings- eller udvalgspunkter. Hvis du har erfaring med at arbejde med hjemmesider, kan du sagtens selv bygge siden op, så den bliver præcis, som I vil have den, men hvis du ikke har så meget erfaring, er det en fordel at starte med et grundlag, som du kan rette til efterfølgende.

Du får en adgangskode og administratorrettigheder til hjemmesiden, når den er oprettet. Skriv til [email protected] i god tid inden du skal lave siden for oprettelsen er manuel og det kan godt tage et par dage, før den er klar til, at du kan arbejde på den.

Du kan finde den store wordpress-manual her

Hvis du har spørgsmål, som ikke er blevet besvaret på siden her, kan du altid skrive og bede om hjælp på [email protected].