Tamara Aroch Rønbach

Øget mistrivsel, skyhøje boligpriser, voksende racisme, et udhulet uddannelsessystem og et usikkert arbejdsmarked - er du forpustet? Det er jeg og min generation, når vi tænker på alle de udfordringer, vi står overfor, alt imens klimauret tikker for handling. Ikke nok med det, så har coronakrisen tydeliggjort uligheden i vores samfund. Det ser vi blandt andet, når man går på kompromis med socialt udsattes sundhed for at spare penge, og når stor mistrivsel behandles med sørgelige lappeløsninger. Selvom vi befinder os midt i en pandemi, bliver samfundets rigeste endnu en gang rigere og på den anden side af krisen venter arbejdet med at samle alle dem op, der er blevet tabt i minkskandaler og mudderkast mod beboere i udsatte boligområder.

Vi skal disse problemer til livs - og vi har løsningerne til at gøre det. Men vi skal mere end at have de bedste løsninger. Vi skal blive skarpere til at fortælle de historier, der normalt ikke når ind på Christiansborg. Vi skal fortsætte med at stille systembrydende krav, og vi skal blive endnu tydeligere i vores budskaber. Ingen andre partier kan måle sig med den styrke, vi kan opnå, hvis vi sænker dørtærsklen til vores parti og får flere med. Som kandidat vil jeg gøre mit for at understøtte Enhedslistens lokalt aktive samt igangsætte aktiviteter og introducere nye idéer og redskaber, når det er meningsfuldt. Sammen kan vi skabe handlekraftige fællesskaber på tværs af landet - og skabe den forandring, der er brug for.

Køn: Kvinde
Afdeling: Ydre Nørrebro