Mai Villadsen

Enhedslisten skal være et parti der både leverer konkrete resultater på Christiansborg, går forrest med visioner for samfundet, og laver politik der begejstrer sammen med aktivister og bevægelser i hele landet.

Jeg vil arbejde for, at vores politik er relevant for almindelige mennesker, ligegyldigt om man bor i København, Kolding eller Kibæk, hvor jeg er vokset op. At vi er et parti, der rykker holdninger, og får dem til at blive til handlinger.

Coronakrisen har vist, at vi kan ændre samfundet hvis vi vil. Men krisen har også udstillet problemerne i vores samfund: Sat et forstørrelsesglas på uligheden og den udsultede velfærd. Vi skal tage den handlekraft, som vi har vist under corona, og bruge den på at handle for klimaet og naturen, forbedre vores velfærd, og mindske uligheden.

I Enhedslisten har vi aldrig haft mere politisk indflydelse end vi har nu, og det er lykkedes os at få stribevis af politiske resultater på Christiansborg. Men vi står også med store udfordringer. En regeringen som har en uværdig udlændingepolitik, som ikke har mindsket uligheden eller bekæmpet fattigdommen, og som nøler på alle grønne dagsordener. Derfor er vores rolle i Enhedslisten vigtigere end nogensinde.

Politisk ordfører for Enhedslisten. Tidligere ansat og valgt i hhv. elevbevægelsen og fagbevægelsen. Jeg er 29 år, elsker at rode i jorden i min kolonihave, og bor til daglig sammen med min kæreste Johan som er udenrigsjournalist.

Køn: Kvinde
Afdeling: Brønshøj-Husum