Kommunal-og regionspolitisk koordinator

De vigtigste opgaver i denne stilling er lige nu at arbejde med kommunal-og regionsvalget til efteråret, men dine opgaver vil ændre fokus efter valget. Vores nuværende kommunalpolitiske medarbejder vil blive udroteret i løbet af det næste år, og derfor sikrer vi os, at der er et godt overlap i jeres ansættelser. Hensigten er, at du overtager det område, han varetager nu.

Du skal være med til at:
  • Udvikle og understøtte vores igangværende kommunal- og regionspolitiske arbejde
  • Styrke forbindelsen mellem bevægelser, lokalafdelinger og politisk valgte.
  • Koordinere kommunal- og regionspolitiske initiativer mellem forskellige organer internt i partiet.
  • Sikre rammerne for, at lokalpolitikere kan erfaringsudveksle og videndele med hinanden.
  • Forberede, afvikle og følge op på seminarer for vores valgte politikere og lokale baggrundsgrupper – såvel på kommunalt som regionalt niveau.
  • Indgå i opgaveløsningen af en bred vifte af opgaver sammen med kolleger på landskontoret.
  • Samarbejde med kollegerne i organisationsteamet, regionssektretærerne og den kommunal-og regionspolitiske medarbejder på Christiansborg.
Vi lægger vægt på at du
  • Har indgående kendskab til det kommunalpolitiske område.
  • Har erfaring med at koordinere mellem flere aktører – gerne frivillige. Eventuelt har du en projektlederuddannelse i baglommen.
  • Kan læse den politiske dagsorden og komme med ideer til initiativer, der kan styrke Enhedslistens politik.
  • Har allerede et godt netværk inden for kommunal-og regionspolitik -eller har let ved at skabe det.
  • Har gode samarbejdsevner og kan bevare overblikket i pressede situationer.
  • Tager ansvar og følger dine opgaver til dørs.
  • Er god til at formidle på skrift og går ikke af vejen for at arbejde med zoom og andre digitale løsninger.
  • Vores lokalpolitikere har stor interesse i at styrke det klima-og miljøpolitiske arbejde, så hvis du har særlige kompetencer inden for dette tema, vil det være en fordel, men vi hører også gerne fra dig, hvis du har en indsigt i andre kommunalpolitiske emner.
Vi tilbyder dig:
  • At du kan være med til at gøre Enhedslisten til et endnu bedre og mere aktivt parti og være med til at opbygge venstrefløjen organisatorisk.
  • Et spændende, mangfoldigt og arbejdsfællesskab
  • Gode muligheder for efteruddannelse
  • Et arbejde med vide rammer for at komme med indspark, ideudvikle og tage initiativ.

Du bliver en del af organisations-teamet på Landskontoret, som har til opgave at udvikle og løfte organisatoriske opgaver i Enhedslisten. Landskontoret ligger i Studiestræde i centrum af København, hvor du vil have en arbejdsplads til rådighed. Det er dog ikke en forudsætning for at bestride dette job, at du bor i København. Vi kommer formodentlig til at gøre brug af den teknologi, vi har lært at kende under corona – nemlig zoom, men i en tid uden corona, skal du regne med også at komme noget rundt i landet.

Arbejdstiden er 37 timer pr uge. Månedslønnen udgør 35.593,26 pr. 1. april 2020, hvilket svarer til gennemsnitslønnen for metalarbejdere i Hovedstadsområdet i 2. halvår 2019 + 0,7%. Hertil kommer en fritvalgsordning på 6%. Enhedslisten har en pensionsordning, der følger CO- Industris overenskomst, hvilket pt. betyder 8%/4%. Overarbejde afspadseres 1:1.

Der vil være mulighed for at gå ned i tid, hvis man ønsker at kombinere jobbet med en politisk post inden for kommunalpolitik.

Der lægges i ansættelsespolitikken vægt på at fremme ligestilling i forhold til køn og etniske grupper, ligesom Enhedslisten giver fortrinsret til jobsamtale til ansøgere med funktionsnedsættelse. Det betyder at, hvis der blandt de bedst kvalificerede er personer med funktionsnedsættelse, skal vedkommende indkaldes til en samtale.

Du skal være/blive medlem af Enhedslisten.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til sekretariatsleder Anne Rasmussen på tlf. 25 10 00 59. Eller vores kommunalpolitiske medarbejder Jesper Kiel på tlf. 24 52 41 55

Ansøgningen skal være os i hænde senest fredag d. 5. marts klokken 12.00, og sendes pr. mail til: [email protected] Samtaler afholdes i uge 12-13. Stillingen ønskes besat snarest muligt og senest fra den 1. maj, 2021.

Posted in Job