Endelig vedtaget kandidatliste 2022

I maj 2022 blev der afholdt en urafstemning blandt alle medlemmer om de to kandidatlister, der fik størst opbakning på årsmødet.

Resultatet af urafstemningen blev, at Liste 1 fik flest stemmer med 52,1 %, mens liste 2 fik 42,7 % af stemmerne. 5,7 % stemte blankt.

Mens urafstemningen var i gang meddelte folketingsmedlem og kandidat, Rune Lund, at han desværre måtte trække sig som kandidat til det kommende folketingsvalg. På begge kandidatlister var Rune Lund placeret på pladsen København 3. Hovedbestyrelsen afholdt derfor et ekstraordinært møde d. 25. maj for at drøfte konsekvenserne heraf. På baggrund af dette møde tilkendegav Hovedbestyrelsen, hvilke ændringer de ville lave i de to lister efter endt urafstemning for at få udfyldt alle 22 pladser på kandidatlisten. Se detaljerne i denne omrokering her.

Efter Hovedbestyrelsen gennemførte de ændringer, som nævnes ovenfor, ser listen over spidskandidater til folketinget ud således:

Se den oprindelige Liste 1 her.